Leczenie na Oddziałach Specjalistycznego Szpitala im. L. Rydygiera w Krakowie jest bezpłatne dla Pacjentów posiadających ubezpieczenie NFZ oraz odpłatne, zgodnie z cennikiem usług medycznych dla Pacjentów komercyjnych.
Leczenie na Oddziałach Specjalistycznego Szpitala im. L. Rydygiera w Krakowie jest bezpłatne dla Pacjentów posiadających ubezpieczenie NFZ oraz odpłatne, zgodnie z cennikiem usług medycznych dla Pacjentów komercyjnych.
1. Rozpoczęcie leczenia w trybie planowym
odbywa się po wyznaczeniu terminu przez lekarza odpowiedniego Oddziału i jest rejestrowane w Biurze Przyjęć Planowych, Hall Główny, Poziom „O”
Biuro jest czynne od poniedziałku do piątku w godz. 6:00 – 15:05 oraz w niedzielę w godz. 11:00-14:00 Informacja telefoniczna: 12 64 68 986
2. W wyznaczonym dniu przyjęcia do szpitala chory zgłasza się do Biura Przyjęć Planowych Szpitala Rydygiera z wymaganymi dokumentami:
Pacjent w Biurze Przyjęć Planowych otrzymuje opaskę identyfikacyjną i zostaje skierowany do przebieralni/magazynu odzieży. Rzeczy osobiste pozostawione w magazynie szpitala, zostają spisane i spakowane, a rzeczy wartościowe zostają umieszczone w depozycie rzeczy wartościowych zgodnie z obowiązującą w szpitalu procedurą. Następnie Pacjent zostaje skierowany na Oddział i salę ze wskazanym imiennie łóżkiem.
3. Ważne informacje dotyczące przygotowania Pacjenta do zabiegu operacyjnego:
4. Informacje o stanie zdrowia Pacjenta:
5. Pacjenci znajdujący się w stanie nagłego zagrożenia życia lub zdrowia przyjmowani są do szpitala w trybie nieplanowym.
Kwalifikacja prowadzona jest na Oddziale Ratunkowym Szpitala -Poziom „O”, oznakowane wejście do SOR lub wejście główne do Szpitala Rydygiera. Po wykonaniu niezbędnych badań, lekarz Oddziału Ratunkowego kieruje Pacjenta na hospitalizację w trybie nagłym. Kontakt z SOR tel: 12 64 68 800
*Źródło:
Ustawa z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta
Ustawa z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej
Wytyczne Rzecznika Praw Pacjenta oraz Urzędu Ochrony Danych Osobowych w sprawie realizacji przez osoby uprawnione prawa do informacji o stanie zdrowia pacjenta na odległość. (RzPP-DSD.420.74.2020)
Dokumentacja medyczna wydawana jest wyłącznie na podstawie pisemnego wniosku Pacjenta. Formularz wniosku można złożyć:
Dokumentacja medyczna wydawana jest w formie wyciągu, kopii lub wydruku oraz w przypadku badań diagnostyki obrazowej na elektronicznych nośnikach danych. Za udostępnienie dokumentacji medycznej, wnioskowanej po raz pierwszy przez Pacjenta lub reprezentującego przedstawiciela ustawowego, zgodnie z Ustawą z dnia 6 listopada 2008r. (z późn. zm.) o prawach Pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, szpital nie pobiera opłat.
Ponadto bezpłatnie udostępnia się dokumentację medyczną w postępowaniach przed wojewódzką komisją do spraw orzekania o zdarzeniach medycznych oraz w przypadkach udostępniania dokumentacji medycznej Agencji Oceny Technologii Medycznych i Taryfikacji oraz Agencji Badań Medycznych.
Każda kolejna kopia dokumentacji wymaga opłaty zgodnie z cennikiem: