Leczenie na Oddziałach Specjalistycznego Szpitala im. L. Rydygiera w Krakowie jest bezpłatne dla Pacjentów posiadających ubezpieczenie NFZ oraz odpłatne, zgodnie z cennikiem usług medycznych dla Pacjentów komercyjnych.
Leczenie na Oddziałach Specjalistycznego Szpitala im. L. Rydygiera w Krakowie jest bezpłatne dla Pacjentów posiadających ubezpieczenie NFZ oraz odpłatne, zgodnie z cennikiem usług medycznych dla Pacjentów komercyjnych.
1. Rozpoczęcie leczenia w trybie planowym
odbywa się po wyznaczeniu terminu przez lekarza odpowiedniego Oddziału i jest rejestrowane w Biurze Przyjęć Planowych, Hall Główny, Poziom „O”
Biuro jest czynne od poniedziałku do piątku w godz. 6:00 – 15:05 oraz w niedzielę w godz. 11:00-14:00 Informacja telefoniczna: 12 64 68 986
2. W wyznaczonym dniu przyjęcia do szpitala chory zgłasza się do Biura Przyjęć Planowych Szpitala Rydygiera z wymaganymi dokumentami:
Pacjent w Biurze Przyjęć Planowych otrzymuje opaskę identyfikacyjną i zostaje skierowany do przebieralni/magazynu odzieży. Rzeczy osobiste pozostawione w magazynie szpitala, zostają spisane i spakowane, a rzeczy wartościowe zostają umieszczone w depozycie rzeczy wartościowych zgodnie z obowiązującą w szpitalu procedurą. Następnie Pacjent zostaje skierowany na Oddział i salę ze wskazanym imiennie łóżkiem.
3. Ważne informacje dotyczące przygotowania Pacjenta do zabiegu operacyjnego:
4. Informacje o stanie zdrowia Pacjenta:
5. Pacjenci znajdujący się w stanie nagłego zagrożenia życia lub zdrowia przyjmowani są do szpitala w trybie nieplanowym.
Kwalifikacja prowadzona jest na Oddziale Ratunkowym Szpitala -Poziom „O”, oznakowane wejście do SOR lub wejście główne do Szpitala Rydygiera. Po wykonaniu niezbędnych badań, lekarz Oddziału Ratunkowego kieruje Pacjenta na hospitalizację w trybie nagłym. Kontakt z SOR tel: 12 64 68 800
*Źródło:
Ustawa z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta
Ustawa z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej
Wytyczne Rzecznika Praw Pacjenta oraz Urzędu Ochrony Danych Osobowych w sprawie realizacji przez osoby uprawnione prawa do informacji o stanie zdrowia pacjenta na odległość. (RzPP-DSD.420.74.2020)
Dokumentacja medyczna wydawana jest wyłącznie na podstawie pisemnego wniosku Pacjenta. Formularz wniosku można złożyć:
Dokumentacja medyczna wydawana jest w formie wyciągu, kopii lub wydruku oraz w przypadku badań diagnostyki obrazowej na elektronicznych nośnikach danych. Za udostępnienie dokumentacji medycznej, wnioskowanej po raz pierwszy przez Pacjenta lub reprezentującego przedstawiciela ustawowego, zgodnie z Ustawą z dnia 6 listopada 2008r. (z późn. zm.) o prawach Pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, szpital nie pobiera opłat.
Ponadto bezpłatnie udostępnia się dokumentację medyczną w postępowaniach przed wojewódzką komisją do spraw orzekania o zdarzeniach medycznych oraz w przypadkach udostępniania dokumentacji medycznej Agencji Oceny Technologii Medycznych i Taryfikacji oraz Agencji Badań Medycznych.
Każda kolejna kopia dokumentacji wymaga opłaty zgodnie z cennikiem:
W naszym szpitalu stworzyliśmy możliwość zgłaszania zdarzeń niepożądanych związanych z procesem leczenia lub opieki. Wszystkie zgłoszenia są poufne i służą wyłącznie poprawie bezpieczeństwa pacjentów oraz jakości świadczonych usług medycznych.
Czym jest zdarzenie niepożądane?
To sytuacja, która mogła lub faktycznie doprowadziła do szkody pacjenta. Może to być m.in. zakażenie, awaria sprzętu, upadek pacjenta czy pomyłka w farmakoterapii.
Dlaczego warto zgłaszać zdarzenia niepożądane?
• Pomagasz nam poprawiać jakość opieki i zapobiegać podobnym sytuacjom w przyszłości.
• Zgłoszenia nie są traktowane jako skarga, lecz ważne źródło informacji.
• Wszystkie zgłoszenia są rejestrowane, ale nie udzielamy odpowiedzi zwrotnej do osoby zgłaszającej.
Jak można zgłosić zdarzenie niepożądane?
1. Wypełnij formularz zgłoszenia
• Pobierz formularz dostępny na dole strony
• Uzupełnij go szczegółowo – im więcej informacji przekażesz, tym będziemy mieć lepszy ogląd sytuacji.
2. Wybierz sposób przesłania formularza:
• e-mail: ewojtas@rydygierkrakow.pl
• osobiście: na dziennik podawczy szpitala
• pocztą: adres os. Złotej Jesieni 1, 31-823 Kraków
3. Możesz zgłosić zdarzenie także bezpośrednio personelowi medycznemu – zostanie ono zarejestrowane zgodnie z procedurą szpitalną.
4. Możliwość zgłoszenia anonimowego – dane osobowe nie są wymagane.